a while ago

har inte bloggat på väldigt länge nu , har inte orkat riktigt.
livet är fan jobbigt, och det är svårt att vara glad hela J*vla tiden. jag behöver också gråta, skrika och vara arg, och det har jag gjort på sistonde. för livet är inte rättvisst. men jag älskar det ändå. fyfan! bestäm dig någon gång sara. hur vill du ha det egentligen"?

nu kan bara tankar på dig få mig att må skit, och när jag inte tänker på dig känner jag mig elak, har jag redan glömt?  men det känns ändå bra att det är just du som sitter och tittar ner på mig, och jag hoppas att du ser att jag saknar dig, och att jag kommer göra det tills jag är hos dig igen. känslorna är blandade.. morfar ♥

jag gillar inte att visa mig sårbar, jag kan klara mig själv. det vet jag. men det är skönt att ha någon att luta sig mot ibland, en som säger att det kommer bli bra, att det går över. utan att behöva säga att något är fel.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jag har tänkt på en sak.

jag gillar det liv jag har nu, jag har vänner, inte bara några enstaka utan många. jag har många människor i min närhet som jag känner något bra för, många som jag älskar, som jag litar på.
visst, vissa känner mig bättre än andra men ändå.

det är många i min omgivning som jag inte vet vad jag skulle göra utan. hur jag skulle klara av att inte ha omkring mig , alltså om de bara försvann nu. jag nämner inga namn för det som jag känner så för vet violka de är, men de flesta omkring mig gör en skillnad i mitt liv, det kanske dom inte vet, men om dom läser det här så vet dom , att just dom gör en skillnad i mitt liv, i hur jag mår.

vissa saker i mitt liv ångrar jag , det tror jag att de flesta gör, men jag har ju ändå lärt mig av mina misstag, det gör man väl alltid? :)

jag känner att jag vill bli vuxen. jag vill växa upp, men då kanske jag inte mår så här, och då helt plötsligt vill jag inte bli vuxen, stå på mina egna ben, själv, ingen som kan ta emot mig om jag ramlar, det kanske inte är så, för jag kommer ju självklart känna folk även fast jag blir vuxen , men jag får känslan av att jag släpper taget om allt säkert, allt bra jag har. och det vill jag ju inte (?)
så jag vet inte riktigt vad jag vill, och så gymnasiet, det vet jag inte riktigt vad jag känner för.. bra? dåligt? underbart eller hemskt? kanske lite av allt, man har en ny chans, man får börja om, man kan bli en annan person om man vill. se annorlunda ut, tycka och tänka på ett annat sett. men jag vill vara jag, ingen annan , jag trivs ju med den sara jag är nu ?
för tänkt om jag inte får några nya kompisar på den nya skolan? om alla tycker att jag är helt kokko? det kanske jag är, men iaf.
om det nu blir så, jag har ju ändå  ganska lång tid kvar tills att jag slutar 9:an. jag får väl ta vara på den tiden som är, visst ? :) hehe.
på tal om att sluta nian, herregud vad jag längtar till att jag får sommarlov, men det skulle vara skönt att komma tillbaka till samma säkra plats igen till hösten. men nu babblar jag bara, usch! inge kul att läsa:P
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kollade lite ( mycket ) i arkivet här på bloggen och hittade dom här texterna som jag skrev för antal månader sen , ni kommer säkert inte ihåg dom :)

den första är något jag tänkte på för ett tag sen , att jag också behöver någon, inte bara vara någons. men men..
och det här med att bestämma sig är verkligen inte alls överhuvudtaget min grej, så jag skippar nog det , alla dagar är ju ändå olika! vissa bättre än andra :)
men den andra texten, början stämmar självklart ! det kommer den alltid att göra :)
men andra delen med att bli vuxen , nu vet jag att det är det jag vill, jag är helt säker på att jag kalara mig själv, men om jag inte vill så har jag alltid mina undebara vänner till kryckor där!
och slutet, hur tänkte jag där egentligen ? spela roll om någo har ett problem vem jag är, det beyder ju inte att jag ska ändra mig? jag har många som gillar mig för den JAG är, ingen annan!

nu blir det allt på tok för mycket babbel från mig!  hörs senare, ni är bäst!


Kommentarer
emmae

''att jag också behöver någon, inte bara vara någons." sara din lilla srutt, du har alltid mig vid din sida! även om du har glömt bort det så får jag väl säga det igen: du är en underbar människa med en personlighet som är omöjlig att älska. varje dag jag måste kliva upp klockan jättetidigt på morgonen så gör det inget, för jag vet att jag ändå kommer få genomleva dagen med de människor jag gillar bäst, däribland DU! Så fatta det nu, jag älskar dig av hela mitt hjärta och jag kommer aldrig svika dig, tro mig bitch! <333

2010-11-16 @ 22:24:56
URL: http://fjortondefebruari.blogg.se/
Kia

Sara förstår hur du känner när du menar att du behöver någon och inte bara var någons. Kan känna precis likadant! puss<3

2010-11-18 @ 20:15:46
URL: http://kia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0